Jaarverslag 2023 Paddenstoelenwerkgroep Zeist Heuvelrug

Evenals vorig jaar zijn we ook het afgelopen herfstseizoen 2023 zeven keer bijeen geweest als werkgroep in de benedenzaal van het Torenlaantheater aan de Torenlaan in Zeist. Deze zaal leent zich uitstekend voor deze bijeenkomsten, die we om de twee weken op de dinsdagavond houden. Gemiddeld zijn we zo’n avond met tien mensen aanwezig, maar er is zeker ruimte voor uitbreiding tot vijftien mensen.

We beginnen elk jaar op de laatste dinsdagavond van augustus. We maken op zo’n werkavond een rondje langs de aanwezige leden, die voor zo ver mogelijk een toelichting geven bij wat meegenomen is; anderen geven zo nodig commentaar.

De herfst was dit jaar nat genoeg om van de vele soorten paddenstoelen die verschenen te genieten; diverse leden van de werkgroep lopen met de districtsexcursies mee die door ons lid Emma v.d. Dool worden georganiseerd. Zo’n avond in de zaal is snel om en we zien dan alweer uit naar de volgende bijeenkomst.

Op de 3e dinsdag in januari plannen we een fotoavond met opnamen van het afgelopen seizoen. Op 16 januari j.l. gaven René Barten, Annemiek Meus en Bert Tolsma een voorstelling met foto’s.

Plannen voor 2024

We starten in 2024 op dinsdagavond 27 augustus en daarna zijn de data: 10 en 24 september, 8 en 22 oktober, 5 en 19 november en 3 december. Alle data zijn om de twee weken. Mocht je belangstelling hebben, kom eens kijken!

Kenmerken

Datum 2024 / 03