Paddenstoelenwerkgroep 2022

Het afgelopen herfstseizoen 2022 zijn we zeven keer bijeen geweest als werkgroep in de benedenzaal van het Torenlaantheater aan de Torenlaan in Zeist. Deze zaal is uitstekend geschikt voor deze bijeenkomsten, die we om de twee weken op de dinsdagavond houden. Gemiddeld zijn we zo’n avond met tien mensen aanwezig, maar er is zeker ruimte voor uitbreiding tot vijftien mensen.

We beginnen elk jaar op de laatste dinsdagavond van augustus. We maken op de avond een rondje langs de aanwezige leden, die voor zo ver mogelijk een toelichting geven bij wat meegenomen is; anderen geven zo nodig commentaar.

De herfst kwam wat laat op gang, maar vooral oktober was in onze regio voor de mycologie een prima maand met veel en ook weer bijzondere vondsten. Zo’n avond in de zaal is snel om en we zien dan alweer uit naar de volgende bijeenkomst.

Op de 3e dinsdag in januari plannen we altijd een fotoavond met opnamen van het afgelopen seizoen. Dit jaar hadden we op 17 januari een lezing over slijmzwammen door kenner Bart v.d. Berg. Ongelooflijk hoe boeiend die wereld van het kleine toch is waaraan vaak weinig aandacht wordt besteed. Daarna vertoonden een paar leden nog foto’s van hun waarnemingen.

Datum 2023 / 02
Auteur Bert Tolsma