Kort verslag ALV KNNV Heuvelrug 21 april 2022

1. Opening en vaststelling agenda

– De vergadering wordt door de voorzitter Nico Bolle geopend, iedereen wordt hartelijk welkom geheten.

– De agenda wordt ongewijzigd vastgesteld.

2. Mededelingen

– Nico is benaderd door de Vrienden van de Willem Arntsz (WA) Hoeve, na een overleg en een rondwandeling op 12 maart is ingestemd met het verzoek vrijblijvende inventarisaties te doen. Miranda Engelshoven gaat de inventarisaties coördineren

– WBTR (Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen). Deze wet (juli 2021 ingegaan) is bedoeld om bestuur en toezicht van verenigingen en stichtingen te verbeteren. Het bestuur heeft besloten een commissie in te stellen om een en ander uit werken en een statutenwijziging voor de ALV van 2023 voor te bereiden.

3. Verslag algemene ledenvergadering van 6-5-2021

Het verslag is akkoord.

4. Balans en resultatenrekening 2021

– Kiki geeft een korte toelichting. Het jaar is positief afgesloten. Enkele grote kostenposten zijn de afdracht naar het Landelijk Bureau en de Grote Ratelaar. De natuurwerkgroep heeft een nieuwe stronkentrekker aangeschaft, deels met een Ger van Zanen voucher.

– Kiki heeft het verzoek aan alle leden om de contributie op tijd te betalen en het correcte bedrag over te maken.

– Voor de tweede maal heeft de vereniging een donatie van de stichting Mazzel ontvangen.

5. Kascommissie

a: Beoordeling door de kascommissie: De kascommissie is bij Kiki langs geweest. De financiële stukken zijn doorgenomen en na beantwoording van enkele vragen akkoord bevonden. Bij acclamatie werd het bestuur decharge verleend.

b: Benoeming nieuwe kascommissie: Emile zal voor het 2e jaar zitting nemen, Erik wordt vervangen door Matthijs van Hoorn

6. Verslagen activiteiten over 2021

De verslagen hebben in De Grote Ratelaar gestaan en staan op de website.

7. Beleidsplan (activiteitenplan) 2022

Er zijn geen vragen.

8. Vaststelling begroting 2022

Het eigen vermogen is weer wat gegroeid, belastingtechnisch niet gunstig. Het bestuur wil dit jaar voor de leden een groot feest organiseren. Uitgebreide informatie volgt later in het jaar.

– Nicolien Drost merkt op dat de kosten voor de zaalhuur voor de inhaallessen van de vogelcursus niet zijn begroot. Ze zullen als onvoorziene kosten worden opgevoerd.

– De leden gaan akkoord met de begroting.

9. Contributie

Het voorstel van het bestuur is om de contributie niet te verhogen.

10 – 13. Bestuurswisselingen

– Hans van Schaik en Simone Laanbroek treden af, zij worden door Nico bedankt en ze spreken beiden een dankwoord uit voor de leden en bestuursleden.

– Nico Bolle treedt af als voorzitter en wordt unaniem herkozen.

– Marijke van Noort en Miranda Engelshoven worden de nieuwe bestuursleden met instemming van de leden.

14. VV en Beleidsraad

Nico is de afgevaardigde voor de Vertegenwoordigende Vergadering en Beleidsraad in 2022.

15. Rondvraag en sluiting

– Bert Tolsma heeft een vraag over de inventarisaties van de WA Hoeve. Tijdens een coördinatorenoverleg wordt een en ander toegelicht.

– Nico is nog in overleg met de beheerder van het Torenlaantheater over een vaste ruimte en vaste avond voor bijeenkomsten.